Test av Smashbox High Definition Foundation

Häromdagen testade jag Smashbox High Definition Foundation:


Applicerade foundationen med min foundationborste, vilket ger ett bättre och jämnare resultat.

Before:



After:



Betyg: ♥♥♥ (av 5 möjliga)

Aningens svårapplicerad, ville inte riktigt "sugas" in i huden utan lade sig som en hinna över ansiktet som var småkletigt i ett par timmar efteråt. Puder är därför nödvändigt för att fixera efter applicering. Den täcker dock väldigt bra och concealer känns onödig. Mjuk, behaglig och torkar inte ut, men det "syns" att man är sminkad och i jämförelse med min mineralfoundation från I.d känns den väldigt "tung" och inte alls lika fräsch. Lite halvkemisk doft. Överlag en helt okej foundation, eftersom den täcker så bra, men långt ifrån något jag kommer lägga flera hundralappar på.

Kommentarer :

#1: angelica

fin du var i bruna ögon=)

skriven
#2: Caroline

åhh va kul med befor and after bilder,, skulle själv behöva köpa en ny foundation men det tycker jag är lite svårt, men man kanske ska prova denna om du inte rekommenderar någon annan?

skriven
#3: Patricia

alltid bra med foundation borste, men jag föredrar oval svamp=)

skriven

Kommentera inlägget här :