TSH Höst/Vinter 09/10

Den första designern att visa sig på Oslo Fashion Week var TSH, eller Tina Steffenakk Hermansen som hon heter egentligen. Hennes kollektioner brukar vara mina favoriter och detta är en av de viktigaste visningarna under hela veckan.
Kollektionen kallades Street chic glamour, och var lite rockigare än vad det vanligtvis är. Hon matchade sött med rockigt, skinny skinnbyxor matchade med söta jackor, blommiga detaljer och fransar. Pälsen stannar kvar en säsong till och de små biker skinnhandskarna matchas med allt, t.o.m. brudklänningen! Färgerna gick mestadels i svart och vitt, med inslag av grönt, lila och rosa.

Väldigt skönt att se att "slow fashion" har anammats på riktigt och allt vi ser är nästan i samma material som vi hade i höstas men med några små ändringar.

Spana in! Jag äääälskar hela kollektionen, speciellt den svarta, helt magiska volangklänningen och brudklänningen är to die for! :D























Bilder: Costume

Nyckelplagg: Pälsjackor/västar, fransklänningar, tajta skinnbyxor, och biker skinnhandskar.

Material: Päls, skinn, stickat, siden, fransar.

Inspiration till kollektionen: En japansk kultfigur vid namn Lady Snowblood, en kvinna med stil som kämpar mot ondskan.

Kommentarer :

#1: Marie

Åh vad roligt med modevisning! Galet fina kläder.



Du har blivit utmanad i min blogg :) http://stjarnglans.webblogg.se/2009/february/8-fakta-om-marie.html



Kramis

skriven
#2: Hanni

Mmm het tips! Tack. =)

skriven
#3: Sofia Werlin

det är jättegott :D

synd att inte bilden syns :S hatar när blogg.se krånglar..

Sov så gott

skriven
#4: zandra

den svarta päsen va super läcker

skriven
#5: Heyli

åh va kul med en rosa! :) men sätt dig på det finaste stället du har då och ta en bild så kan du ju vara med i min tävling ;) sååå roligt att se hur andra har det hemma :)

skriven
#6: Leia

Tack, du med! =)

skriven
#7: Natalie

TRENDTRENDTREND klart äre TREND ;)

skriven
#8: Emilia says;

snyggtsnyggt!

skriven
#9: felicia

tack :)



kram!

skriven
#10: Jenny Lennartsson

God morgon :) Jättefina bilder & snygga kläder,gillar fransarna! Händer idag för trevligt då? Kram

skriven
#11: anna - live my life.

Oh my god vad med snygga kläder! :)



Allt är toppen här, lite trött men imorgon är det ju fredag! Hur är allt själv?



Vad är det du jobba med?



kram!

skriven
#12: Caroline

wow snygga bilder.



Låter jätte bra, jag behöver verkligen en lektion eller två.. =P

skriven
#13: jag och fotbollsspelarn

:( det problemet har jag haft med denna datorn förr, nu funkar det dock som det ska, en annan läsare har också haft det, men det funkar också för henne nu, det är min blogg som det måste vara fel på :( hoppas din dator tycker om min blogg snart igen.



Kram

skriven
#14: Alshammar-Fashion Lifestyle

snygg kollektion!



SV: tack<3 jag tyckte också om den:)

skriven

Kommentera inlägget här :