Familjemiddag

Dagen har tillbringats hemma hos mina föräldrar på middag, fika och kvällsmat! :) Jag ska ta tag i packningen. Åker till Oslo lite senare...typ runt tio. Det har varit en skön söndag, men dock full av funderingar om jag ska göra något av mitt liv (läs: plugga) eller om jag ska fortsätta på mina meriter hittils. Svårt. Har inget akademiskt betyg att falla tillbaka på men å andra sidan har jag jobbat som försäljningschef i 4 år och de sista 2 åren som Norgechef på företaget som jag jobbar på nu. Gillar jobbet, men samtidigt kanske inget jag vill hålla på med resten av livet. Man kan ju söka något nytt chefsjobb, men samtidigt tror jag att min ålder talar emot. Nästan ingen anställer en ung tjej på 25 år som chef på ett företag, minst 30 tror jag att man måste vara för att kunna vinna respekt bland äldre arbetare, såsom medelålders män. Så därför kan man säga att jag har haft tur som fått det jobb jag har idag, men samtidigt inte för jag vet att jag gjort mig förtjänt av det och att jag gör ett jäkligt bra jobb. Kanske är det mest miljöombyte jag letar efter, fast att börja plugga känns som ett otroligt stort steg som jag förmodligen inte är beredd att ta inom ett år iaf. En utbilning som jag skulle tycka vore rolig är affärsrätt med europeisk inriktning, men jag känner att jag kommit så långt ifrån pluggandet (6 år snart sen jag tog i en bok..) att jag kanske inte klarar det!! Hemsk tanke. Än har jag ingen lust att byta jobb, men det känns om om åren rinner iväg och ifall jag tröttnar ska det finnas en plan!


Grubblerier va? :)

Kommentarer :

#1: Solli

du kan ju alltid droppa några ansökningar här o där :o)

passa på nu innan vi går in djupare i lågkonjunkuren.

O självklart har du förtjänat att ha den tjänst du har nu, spelar ingen roll om du har rätt utbildning men du har ju jobbat upp dig som alla andra.



Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :