Last Day In Paradise


Bild: Abolitionism

Jaha, då var det sista dagen på min semester och ett nytt kvartal ligger framför mig tills nästa semester. Men bara man kommer in i arbetet brukar det gå ganska fort. Det är de här första dagarna som alltid går trögt, men som tur är jobbar jag bara 3 dagar den här veckan, så det blir lite av en mjukstart. :)

Vi ska åka och hälsa på A:s mamma lite senare, fika lite och sen är det bara för mig att börja packa! Som tur är fick vi en ljudbok i julklapp så den kan jag lyssna på medan jag kör till Oslo ikväll.
Infiltratören heter den. Det är en sann berättelse om Max Åström som jobbade som infiltratör åt den svenska polisen, men när han avslöjades vägrade myndigheterna ta ansvar och hjälpa honom ur den kriminalitet han försatt sig i pga sitt uppdrag. Han fick avtjäna fängelsestraff och lever idag utomlands med ny identitet och kan aldrig återvända till Sverige pga de hot från den undre världen som föreligger.
Tyckte den verkade riktigt bra och det ska bli intressant att höra hur de svenska myndigheterna agerade och hur polismyndigheten kunde gillra en sådan fälla.

Kommentarer :

#1: elisabet

Låter väldigt intressant kanske man skulle ta och köpa!

skriven
#2: Petra

Åhh, vilken härlig bild!!

skriven
#3: Solli

den där boken ligger på min att-lästa-lista ;o)



Kul att höra att du tyckte den var bra!



vilken vacker bild förresten!





Önskar dej en underbar vecka!

skriven
#4: Tina

hann du börja på boken??? Hur verkade den??

skriven
#5: Caroline

tror boken är bra, den fick min sambo i julklapp av min mamma och den verkade spännande. =)

skriven

Kommentera inlägget här :