Stil Vår/Sommar 2009

Okej, vi struntar i videon av modevisningarna, vi får helt enkelt köra på hederliga kort eftersom jag inte får ordning på hur jag lägger in den på Youtube...Oh well, här kommer massa inspirerande bilder på vår och sommarkollektionerna 2009 från de ledande norska designersen, alltså det som kommer komma i butik! (Lite suddiga, men kameran hängde inte riktig med.) Enjoy!


Proppfullt med männsikor!


Tyllet framför bysten är underbar!


Vårens färg: Mintgrön i kombination med en söt bolero och tulpankjol


Färg på benen var det inget tvivel om. Satsa på roliga färger på benen i vår!


Gillar resårerna!


Jeansshorts, hatt och ryggsäck. Ryggsäcken hakar dock inte jag på....


Läckert med svarta knästrumpor!


Följsam klänning, snygga strumpor och hatten som kronan på verket!


Stor blomma i håret! Snyggt!


Här använder man jackan som miniklänning, hon har dock ett par minishorts under.


Wrapklänningen igen matchat med orange detaljer.


Vida kjolar och klänningar ska det vara!


Playsuiten håller i sig!


Så även gör långklänningen!


Spetsen hänger kvar, men nu kommer den i färger som denna fina lavendelblå skapelse!


Här ser vi spetskjolen i cremevitt.


A-linjeformade klänningar i skirt material. Det här är en favorit!


Även volanger kommer vi se mer av!


Byxdressen i hudnära färg, korta jackan i mintgrönt och hatt!


Paljetter, paljetter, paljetter! Men sätt färg även på dessa!


Väldressat är på tapeten. Vida byxor och löst sittande kavaj.


Läcker klänning med tyll och ovanlig skärning fram!


Här ser ni byxdressen igen, med lite haremsinspirerat.


Linneklänning i A-form och stora fickor på sidan. Fräscht!


Min personliga favorit! Älskar tyllen i vitt, mintgrön och hallonrosa! Vilken klänning!



Den 9 Februari drar Oslo Fashion Week igång (den pågår just nu i Sthlm, om det nu skulle vara någon som missat det)och jag ska försöka hinna med att gå på några visningar. Ni får naturligtvis hänga med! :)

Kommentarer :

#1: Patricia

yeeey! boleron is back :P har så många...

fina bilder

skriven
#2: Jag och fotbollsspelarn

Åh din favvo blev precis min favvo också, vilken klänning! Hade ju varit grymt cool bröllopsklänning.

kram

skriven
#3: Jen

ååh ja vill ocksåå!

skriven
#4: Jenny

Allt såg snyggt ut! Mm visst gör den inte..Åh vill med ha en, men dream on hehe..Kram

skriven
#5: Mindy

Kul med mode show...Ja allt kommer säkert gå bra om de har förståelse ,,,det visar sig på måndag vad de är för arbetskamrater...Ha en skön dag.kram kram

skriven
#6: Elin

:)



Så fina alla kläder var! Gillade också den klänningen som var din favorit! Sjukt fin! :)



Ha en bra du också! Kram!

skriven
#7: Caroline

åhh va kul och så många bilder du hann ta,, skoj. jag hinner inte gå på några visningar, men nu behöver jag ju inte det. Kul att vi fick vara med och se lite.



nej jag ska inte göra så mycket i helgen, vi ska träffa sambons föräldrar på lördagen och sen ska vi till min morfar på söndagen. Så det blir en släkt helg denna helg, och imorron ska jag ta det lugnt och titta på let's dance, jag är alltid så trött på fredagar så jag orkar inte göra så mycket.. Skönt med lite lugn och ro, speciellt nu när jag har en inneboende (som tur är åker hem över helgen =P)

skriven
#8: Leia

Ja, den är bra =)

skriven
#9: Anonym

åå vad många underbara våriga plagg:D kram!

skriven
#10: Nathalie

åh älskar den näst sista!

skriven

Kommentera inlägget här :