Läsarfråga!

Provade den klänningen i måndags! ( Den här)
Tyckte den var superfin men visste inte hur jag skulle göra med BH.
Har du tips på någon bra tejp?
Känns lite dyrt att köpa sådan där "BH" med typ "kycklingfiléer" bara för en klänning som inte ändå kostar så mkt... Ja du fattar hoppas jag!

Kram Stina


Absolut! De där "kycklingfiléerna" har jag hemma och de ligger bara och samlar damm, för det första blir de aningens tunga och för det andra svettas man under dem ( iaf om man är ute och dansar) och man vill ju inte att tejpen ska lossna pga det. Sen är de obekväma och känns som om de ska lossna hela tiden. Så dem rekommenderar jag ingen!

Apropå tejpen då... :) Jag har använt flera olika modeller och fabrikat, beroende på hur toppen/klänningen sett ut. Ibland räcker det med nipplecovers (finns hos Twilfit, Lindex, KappAhl, Asos m.fl.) om brösten har en fin form i sig, behöver man lite lyft finns det faktiskt brösttejp som lyfter hela bröstet så att du får en superfin form på det! Det är en tejp som man fäster ovanför bröstvårtan och som drar uppåt, detta fungerar dock inte på axelbandslösa modeller eftersom tejpen kan sticka upp då, men den här modellen passar den utmärkt till. Det finns även tejp som du fäster under bröstet som täcker hela underpartiet, som lyfter och ger stöd (bättre för axelbandslöst). Sen kan man ju alltid klippa till dem lite som man vill så att de passar just den klänningen/toppen du ska använda. Spana in Twilfit och Lindex (eller andra underklädesbutiker), de vet jag med all säkerhet har en hel drös med variationer av olika tejper. Priserna brukar ligga runt 40-60:- för 2 par.  För att säkra urringningen kan man även tejpa med dubbelhäftande klädestejp (Hollywood Fashion Tape är bra) runt om så är man säker på att man inte visar brösttejpen. 

Lycka till och hoppas det hjälpte lite! :) 

Kramar!



Bilder: Asos

Kommentarer :

#1: johanna

skärmkeppor i bloggen idag.. ge feedback :)

skriven
#2: Mie

Hei! Såvidt jeg kan se av værmeldingene er det meldt samme været som vi har nå neste uke også. Dvs. 6 grader og regn. Kaldt! Har snødd i fjellene i natt. BUHU! Så du må nok pakke frem vinterklærne igjen ;)

skriven
#3: JETS

Svar: Tack! Ja det var verkligen tur, jag vet faktiskt inte om jag hade använt den fler gånger annars...

skriven
#4: Stina

Åh! Tack för alla tipsen!

Bra att du än en gång fick mig och undvika kycklingfiléerna. Har en kompis som fick lägga dom i väskan när det blev sol och varmt under dagen! inte roligt!

Nu överväger jag faktiskt både ett köp av tejp och klänning :)

Kram

skriven
#5: Patricia

Super bra tips! din blogg är så j*vla bra, brukar inte kommentera på alla inlägg men jag läser den varje dag =D

skriven

Kommentera inlägget här :