Fusk eller äkta?


Bild: Chicy

Chicy har fyllt på med höstskor och dessa föll mig i smaken, men som synd är...fuskskinn för 849:- nja... Hur är ni? Brukar ni köpa fusk eller riktigt skinn, eller blanda? Jag brukar för det mesta försöka köpa skor i skinn, mest för att jag tycker fuskskinn lätt kan se plastigt ut. Skinnskor formar sig bättre efter fötterna och är 1000 gånger bekvämare, sen andas fötterna i skinn och de känns mer rejäla och slitstarka. Mer och mer börjar jag tycka att det inte längre skiljer så mycket i pris på fusk och riktigt skinn, ta exempelvis de lårhöga stövlarna på Scorett från Tiamo (som jag för övrigt testade idag) som då är i skinnimitation och ändå kostar 1000:-, medan stövlarna från Topshop är helt i skinn och kostade 1200:-. Då tycker i alla fall jag att det är värt att köpa skinn. Vad tycker ni?

Kommentarer :

#1: Sofia K

Jag håller helt med dig! Om priset på riktigt skinn ligger så nära fuskskinn så skulle jag nog satsa på äkta just för kvalitetens skull. Och de formar sig bättre som du säger. Tycker dock att de i "fusk" är så mkt lättare att bibehålla snygga längre, för jag har en dålig vana att låta skinnstävlar stå utan stöd så de blir alldeles veckade och skrynkliga efter ett tag när de vikit sig.. Inte så snyggt alla ggr :( En del skinnstövlar är iofs mkt snyggare med sliten look.

Kort och gott - jag blandar! :)

skriven

Kommentera inlägget här :