Thigh-highs


Style.com

Jag har blivit nästan fanatisk när det gäller att hitta de perfekta lårhöga stövlarna. Letar som busen, men tyvärr har ingen lyckats komma igenom nålsögat än... Mina stenhårda krav är:
- Hög klack med platå.
- I skinn, men inte lackiga utan helt vanligt blankt skinn.
- Svarta, såklart.
- Inte för ormskinnstajta eller tunna, utan ganska rejäla i skinnet och ska helst inte "slicka" låren eller vaderna.
- Gärna lite större där uppe vid låret än vad själva låret är för att skapa effekten av aningens tunnare lår.
- De får under inga omständigheter hasa ner!
- Helst väldigt enkla i modellen, inga spännen eller snörningar.
- Jag ska kunna ha skinny jeans under.

Om ni sett några som passar in på beskrivningen får ni gärna komma med tips! :)

Kommentarer :

#1: EMMA

Jag köpte ett par på Topshop för ett par veckor sen. Dock är de inte i "blankt skinn" utan med en mer mocka känsla. Annars passar dem perfekt in på dina krav. Har du kollat in dem på Zara? Lycka till!

skriven
#2: EMMA

Tack! De är verkligen super sköna. Jag köpte dem i fredags när jag var i Oslo och det var då jag såg de lårhöga skinnstövlarna (Zara på Karl Johan).

skriven
#3: Anonym

Kolla Scorett,passar perfekt in på din beskrivning,ska själv kolla på dem! Art.nr 1011403,999kr! :)

skriven
#4: Sofia K

Hej!

Har du sett de nya som Scorett fått in? Jag skrev ju för ett tag sedan att jag köpte dom med snörning, då när du köpt bootsen med guldnitar, men nu har dom fått in ett par "skinn"-stövlar som låter exakt som dina önskemål.

(såg just att en anonym tipsat om dom oxå :) med artnr)

Kram Sofia

skriven
#5: Emma

Jag är också helt hysterisk över att hitta dem perfekta overkneestövlarna! Jag vill ha låg klack eller ingen alls, mocka och rätt höga i skaftet så dem verkligen blir riktigt lårhöga. Det lutar åt att klicka hem dem jag bloggat om från topshop. Systern min har tipsat om att topshop får in lårhöga mockastövlar med klack på torsdag, kanske kan vara nått? Hoppas du hittar dem perfekta! Kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :