Baby Foot


För ett par veckor sedan testade jag en produkt som min hudterapeut rekommenderade mig, Baby Foot. Den lovar att ta bort förhårdnader och valkar på fötterna utan att du i princip behöver göra något! Inte fila, ingen pedikyr...det enda du behöver göra är att trä på dig ett par sockor med en aktiv gelé i och ha dem på i 2 timmar. Sedan sköljer man bara av fötterna med varmt vatten och en mild tvål.

Efter ca en vecka börjar den torra huden flaga av, helt utan ansträngning! Och vet ni vad det bästa är? Den fungerar verkligen! Nu har jag mjuka fötter lagom till sandalerna och all torr hud som lagrat sig under vintern är borta! Visst är det äckligt under tiden man flagnar och man får använda sockor dygnet runt för att inte sprida den döda huden som faller av - inte fräscht! Men helt klart värt det!

(Tog en lite lindrig bild eftersom det inte ser speciellt kul ut, men man kan tydligt se att gelén fungerar och det flagade nog i ca en vecka innan det mesta var borta. All torr hud, dvs flera lager har försvunnit helt och hållet! Och vilka lätta fötter jag fått! )

Fötterna håller sig fina i 2-3 månader och man slipper fila. Allt som sparar tid är guld värt! Jag är supernöjd med resultatet och trodde aldrig att något så tråkigt skulle kunna vara så enkelt!  

Kitet kostar ca 200-250:- beroende på om man handlar det på salong eller på nätet. 

Vill du läsa mer om Baby Foot och var du kan köpa det? Klicka HÄR

Kommentarer :

#1: Tamt

Det här är rena rama lurendrejeriet och varför du tycker det är ok att "sponsra" det övergår mitt förstånd. Funkade överhuvudtaget inte alls och på hemsidan kan man nu läsa att "fötter är olika och flera behandlingar kan komma ifråga". Jag är dum som beställt varan och du har ett ansvar för att det fungerar. Vem av oss har blivit mest lurad?

skriven

Kommentera inlägget här :