Brazilian Blowout



Himla svårt att få med på bild hur blankt och fint det blev! Det är så mjukt att jag inte kan sluta ta på det! :) Har uppklippt hår, men när jag drar fingrarna igenom håret känner jag inte en enda hårtopp - helt slätt är det! 

Hela behandlingen tog nästan tre timmar, då man först tvättar det 2 ggr med ett djuprengörande schampo, varpå man penslar i själva "medlet". Sen torkar man det och plattar det - läääänge och omsorgsfullt, innan det är dags att tvätta det igen och lägga i en kur innan det tills sist blåses och fönas.

Jag är himla nöjd med resultatet och det ska bli spännande att se hur det reagerar på fukt, föning och hur länge det håller (det ska hålla upp till tolv veckor). Ska försöka ta lite bättre bilder imorgon, så att ni kan se hur det verkligen glänser om håret! Har en känsla av att detta kan bli grymt beroendeframkallande... ;)


Schampo som lämpar sig till behandlingen fick jag med på köpet.

Kommentarer :

#1: Patricia

Fint det ser ut! Just idag kom en tjej förbi mitt jobb med flyers, en ny salong har öppnat och gör B.B, rabatt just nu... man kanske ska passa på..

skriven
#2: JETS

Det ser väldigt glansigt och fint och på dessa bilder tycker jag! Jag trodde man var tvungen att göra håret platt, men det behöver man alltså inte... Då kanske det är något för mig trots allt. :)

skriven
#3: Veronica

Patricia: Ja det tycker jag verkligen! :)



JETS: Håret blir ju platt av själva behandlingen - eller ja - slätt, all krusighet försvinner. Men inget hindrar ju att man lockar det som vanligt! Jag har rakt hår till vardags och lockar det alltid med plattång så för mig blev det ingen större skillnad på den fronten, förutom att hårkvalitén är overkligt bra nu. :)

skriven

Kommentera inlägget här :