Ledig



Idag är jag LEDIG! Fast lite ofrivilligt förstås, (skulle egentligen på Årets Företagare i Örebro, men tyvärr har något oförutsett hänt och vi kan inte åka) så nu får jag jobba fredag nästa vecka istället. Anyways, har startat dagen i sängen med Sofie's Mode och nu sitter jag vid köksbordet, tittar på de fina blommorna jag köpte igår, äter frukost; en kesoburk och kikar mailen om vartannat. Snart ska jag sätta igång med tråkgöra - kvitton som ska redovisas - och ja det blir en hel del när man är ute och reser i jobbet hela tiden, 4-5 kvitton om dagen i snitt och när Eurocard-räkningen kommer så är det 30 dagar som ska redovisas på ett bräde. Oh well, är man lite effektiv går det på en timme eller två...

I eftermiddag blir det lunch med babe, och sen ska vi köpa julgardiner och kanske lite pynt...en adventsljusstake känns som prio eftersom advent infaller så tidigt i år. Gillar Georg Jensen's ljusstakar - inte så juliga kanske - men så som jag vill ha det. Funderar även på att byta ut orkidéerna i fönstren till Amaryllis eller sådana där små toppiga buskar/enar/granar (vet ni vilka jag menar??) och använda mig av samma vita krukor som jag haft orkidéerna i... Vi får se, men jag började faktiskt köpa pynt till julgranen häromdagen! Vi har kommit överens om att det ska bli en silvrig jul med vita, svarta och röda inslag (såklart grönt också but that goes without saying) och de här kommer bli superfina i granen:

Köpte 10 stycken så länge så får vi se hur mycket de fyller ut, ska även ha kulor och lite annat typ av pynt i också. Fina? :)

Kommentera inlägget här :