Läsarfråga!

Hej! Håller med dig,har också gjort liknande behandling,huden strålar! Måste även fråga om Exuviance produkterna,har andvänt dem ca 2v,hur lång tid tog det innan du märkte skillnad?

/Kat

Hej! :)
Anledningen till att jag började använda Exuviance produkter är deras Purifying Cleansing Gel som jag fick testa i ca 1,5 vecka (min hudterapeut tipsade mig) och sen var jag hooked! Jag har aldrig upplevt att huden varit så slät och ren efter en ansiktstvätt tidigare. Så den märkte jag nästan direkt att den gjorde underverk. Nattcremen Evening Restorative Complex märkte jag skillnad redan dagen efter, då den slätat ut trötthetslinjer från dagen innan. Men sen när jag fick lite problem med orenheterna gick jag över till Night Renewal HydraGel som innehåller lite mer fruksyror och därför är mer aktiv. Den märkte jag resultat på efter ca en månad (att de vita prickarna kom upp till ytan snabbare och att de försvann efter att de kommit ut), men trots det måste jag ta kuren för att få bort de orenheter som sitter på djupet. På dagen använder jag Essential Daily Defense Creme och den märker jag ingen jättestor skillnad på förutom att det sticker lite i ansiktet när jag applicerar, och bara det gör att det "känns" som om den fungerar. Men generellt sett om man inte har några stora problem med sitt ansikte så tar det ca 3 månader innan man märker om en produktserie fungerar bra eller inte, för det är ungefär den tid det tar för ansiktshuden att förnya sig. Jag har en blandhy, med torra, känsliga kinder och en fet T-zon - detta är min hudvårdsrutin - coh för att produkterna ska fungera optimalt är det viktigt att man får rätt produkter för just sin egen hudtyp. Diskutera gärna med hudterapeuten om vad du förväntar dig av en produkt och vad du vill att den ska åstadkomma, hon/han är inte expert på din hy utan det är du som ser den varje dag som är det. Hur den reagerar på kyla, sol, om du upplever den som torr, fet eller oren, fina linjer eller envisa rynkor som du vill reducera osv.

Men jag rekommenderar verkligen rengöringen som fungerar för alla hudtyper, även känslig.

Hoppas du fick lite svar och återkom gärna med vilka produkter du använder och vad du tycker om dem! :)

Kram,

Veronica

Kommentarer :

#1: Kat

Tack för svar! :) Jag använder också rengöringen och natt cremen och en annan dagkräm,och tycker att dem verkar bra men jag har bara anv 2v så vi får se,just nu är jag lite fjällig,det tror jag var för att ny hud kommer fram men känner som du att vill även ha nån lite mer aktiv,har torr hy.Funderar även på deras serum,vespera bionic,har hört gott om den!:)

skriven
#2: Veronica

Kat: Ja precis, men då verkar den som den ska om du fjällar! :) Då får du fram fin och fräsch hy under. Jag har serumet och det är jättebra, men är lite lat och använder det bara på vintern när min hy blir extra torr. Men har du torr hy i hela ansiktet är serumet säkert ett bra komplement. :) Hoppas verkligen du blir nöjd med produkterna! :) Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :