Dagens val och huvudbry



I'm so sorry for such a sucky pic, but my Iphone is all I've got right now :(

Precis tillbaka från en middag på en mysig uteservering i Kristiansand - älskar uteserveringar! Och det bästa är att det blir så enkelt att välja restaurang då - bara att välja den med mest folk på!
Värre är det på vintern när man mer går på vinst och förlust om restaurangen är välbesökt eller inte när man kliver in genom dörren.
For the record, har ni tänkt på caesarsallad, (apropå min middag idag) hur det stavas? Jag skriver alltid Caesarsallad eftersom Julius Caesar hette det och det heter Caesar's Palace i Las Vegas osv. Men nu märker jag att det alltid (mer eller mindre) skrivs Ceasarsallad med e före a...hmmm...
Kan någon upplysa mig om hur det egentligen ska stavas så jag slipper skriva fel?

Idag har jag jobbat i mina rosa Converse, jeans från Levi's, kofta (verkligen en favorit!) i petrolgrått från Saint Tropez, basic linne från GT och min Neverfull MM.

Nu ska jag boka flygbiljetten hem, fixa laserbehandlingstid och knåpa på födelsedagspresent till min kompis S.

Later!

Kommentarer :

#1: Sofia

Hm, har aldrig tänkt på det där med stavningen trota stt jag sitter på en magister i språkvetenskap ;-) Måste undersökas!

skriven
#2: Veronica

Sofia: Det var inte illa! :) Keep me posted! :)

skriven

Kommentera inlägget här :