Dagen i korthet


Typiska dumpningsrepliken även vid 80-års ålder? Haha! Sådan här humor gillar jag.

Har: Äntligen kommit hem till b-frienden! En lång arbetsvecka och dessutom struligt med flygen när det har varit sådant snöoväder, vilket ger tråkiga förseningar.
Just nu: Bläddrar i Sofi's Mode.
Ska: Snart sova.
Humör: Bra, men lite trött. Sovmorgon imorgon! :)
Äter: Inget.
Dricker: Inget.
Bästa: Att jag förhoppningsvis äntligen fått tag på Acne Pistolsen i cognac, så ska det ämnet vara slutdiskuterat här på bloggen ;) Räknar man inläggen om dessa pjucks räcker inte ens två händer...haha! :)
Sämsta: Att min bil var totalt insnöad på långtidsparkeringen! 4 decimeter snö låg som ett täcke över bilen och jag såg inte ens däcken. Suck. Efter att jag fått bort all snö...ja då spinner bilen bara och jag kommer ingenstans. Suck igen. Spanar omkring om det kan tänkas finnas någon som kan hjälpa mig att knuffa ut bilen. Ingen. Öde som på kyrkogården en natt klockan tolv. Det tog mig en timme att lyckas få ut bilen själv genom att gunga den fram och tillbaka, fram och tillbaka...tills den flyttade sig någon centimeter/decimeter. (totalt 2 meter...)Borde få medalj idag för att tjejer kan! Nu är jag helt mör i armarna...bästa träningspasset är nog ofrivilligt tror jag ;P
Väder: Från ett fantastiskt vårväder i Stavanger med 7 plusgrader, sol och gröna gräsmattor landade jag på ett kaosartat gardermoen som har haft stängt i omgångar hela dagen pga snöstorm och plogarbete. Och typ en meter snö kändes det som... Konstigt hur det kan vara, känns som om jag befunnit mig på en annan breddgrad hela veckan och så har jag bara varit inom samma land på ungefär samma höjd.

Kommentera inlägget här :