Värdefulla apps

Lovade ju att tipsa er om min lilla framgång gällande apps! :)

Vi börjar med Photoshop Touch som är precis som det låter, ett ordentligt photoshop med i princip alla användbara funktioner som i vanliga PS. Har använt mig av Photoshop Express i iPhonen men det funkar inte när man är van att redigera bloggbilder med en massa fler funktioner och när jag i princip alltid kommer blogga från iPaden (orkar inte dra med mig två datorer i resväskan...) så kändes det verkligen som ett måste att ladda ner denna.
Pris: 70:-

Nästa app är en jobb-app, dvs Quickoffice PRO HD, som gör att man får tillgång till excel, word, powerpoint etc. Man kan enkelt redigera befintliga dokument, skapa nya och maila/spara dem så att de är kompatibla med det vanliga Office-paketet på en PC. Om inte denna app hade funnits hade jag aldrig köpt en iPad då excel är mitt arbetsredskap varje dag.
Pris: 140:-

Mitt tredje tips är såklart en flash player. Jag är en sucker för playkanaler och det är mitt nöje på hotellrummet om kvällarna. Flash är ju som bekant inte kompatibelt med iPad eller iPhone, men laddar man ner Photon Flash Player Browser kan man se alla flashspelare! Goodie huh? :)
Pris: 38:- (om jag kommer ihåg rätt, väl värt i alla fall)

Att redigera i bloggen däremot kommer vi få vänta på, i alla fall för oss som har blogg.se, efter ett svarsmail jag fick från dem idag. Så synd, hoppas de snabbar på utvecklingen lite!
Har man däremot wordpress, blogger eller ett google-account kan man blogga och lägga upp bilder, text, olika stilar, färger osv. riktigt bra från Blogsy-appen.


Kommentera inlägget här :