Review: YSL Volume Effet Faux Cils



Jag har testat YSL's Volume Effet Faux Cils i lite drygt två månader nu och här kommer en liten uppsummering av mina erfarenheter med den här mascaran :)

+ Ger verkligen längre och fylligare fransar.
+ Klumpar inte, inga spidereyes så långt ögat kan nå, t.o.m efter många appliceringar
+ Fäller inte.
+ Håller hela dagen.
+ Snygg förpackning - känns lyxig!


- Ger som sagt fin volym och längre fransar, men trots det ingen partylook med intensiva, glansiga, svarta fransar, utan en matt look som jag tycker passar bäst dagtid.
- Man måste applicera några gånger för att få en bra effekt, 1-3 svep är inte tillräckligt (mer 10).
- Torkar snabbt. Har bara använt den i lite drygt två månader (borde hålla minst tre...) och den har känts lite "torr" senaste två veckorna.
- Priset: 315:- (hos Kicks).


Eftersom jag köpte ett 2-pack har jag fortfarande den andra mascaran kvar och jag tjoar till om jag skulle ändra mig efter att ha testat den två gånger i rad ;)

Har ni testat den? Vad tyckte ni? Vilken mascara använder ni just nu? Några rekommendationer till mig? :)

Kommentarer :

#1: Kristin

Jag älskar också denna mascara! Håller med om att den torkar rätt snabbt, men det gör å andra sidan de flesta mascaror med mycket parfym i sig (t.ex. Diorshow). jag har alltid en liten vatenspruta i badrumet och fuktar borsten kanske var 3:e dag innan användning (sprutar lite lätt på borsten och doppar den sen i hylsan igen) och då håller den mycket längre! Jag skulle nog ge den 4/5. Anledningen till att den inte får 5/5 är priset och att den torkar snabbt.



En annan Mascara som jag gillar är Clinique High Impact. Den kostar runt 200 kr vilket är strålande (jag köper dem i england för £15 ;). Den är bra som en varjedags-marscara men jag har inga problem att bygga upp volym med den. Om jag gnuggar den lite lätt vid fransrötterna får jag på mycket mascara som är lätt att "dra ut" och på så sätt få tjocka, glansiga fransar. Jag håller med om att YSL-mascaran kanske inte klumpar, men den kan liksom smula lite, nästan så den klumpar. Denna från clinique gör absolut inte det. Ett stort plus för priset på den!



En mascara som jag däremot inte rekommenderar är Lancomes Doll-Eyes. Man kan tycka att en mascara som utger sig för att ge dock-ögon borde vara bra för långa, härliga fransar, men jag har aldrig stött på en mascara som är så svårt att bygga upp volym med som denna.

skriven
#2: Kristin

Kom på att jag måste lämna en till kommentar :)



Som jag nämnde så gillar jag en mascara från Clinique men jag är sugen på att prova ytterligare en, nämligen Lash Power Mascar efter att jag läst om den här: http://www.kicks.se/clinique/makeup/ogon/mascara-c140/lash-power-mascara-long-wearing-formula-p8656



Kollar man på recenssionerna på Kicks får den bara höga betyg! :)

skriven
#3: Veronica

Kristin: Gud vad kul att du delar med dig! :) Jag ska testa den med en vattensprut :) men har du testat den nya pure noir (tror den heter så) också från ysl som ska ge mer svärta och partylook åt fransarna?

Cliniques har jag faktiskt inte testat, thanks! :)

Och doll eyes tyckte jag var bra första tre veckorna, men sen började den drösa av och om jag satt en dag med plugg och tittade ner i boken fick jag pandaögon, så den var inte tillräckligt resistent.

Kram! :)

skriven
#4: JETS

Jag använder Faux Cils, och som du säger så torkar den sjukt snabbt. Jag har aldrig varit med om något liknande! Jag köper den dock ändå eftersom jag älskar allt annat med den. ;)

skriven
#5: Sofia

Kör också på den och gillar den skarpt! Lite roligt att alla tycker den torkar snabbt men jag tycker den håller sig riktigt bra. Jämfört med Dior som jag hade innan tycker jag den håller sig hundra gånger bättre.

skriven
#6: Mikaela

hej! Jag såg att du varit i Skiathos? Var du nöjd med resan? Tips? Hur är shoppingen?

Kram

skriven
#7: Kristin

Nej den har jag inte testat men jag vill gärna :) Vill ju typ prova alla deras mascaror hehe. Provade Everlong (verkar ha sluta säljas i Sverige?) i somras men den var sådär bara. Hade en sån där gummiborste och jag har lite svårt för dem. Längd går att få men ingen volym. Vill ju ha bägge!



Men nästa på tur att prova blir antingen Clinique som jag tipasde om här ovan eller YSL Singulier :)



Har två tips idag :

Som klubbmedlem fick man 50 kr i rabatt om man handade för mer än 300 kr (alla ysl-mascaror ligger ju över 300)

Såg precis att YSL-mascarorna var lite billigare hos By Bloom, 299 kr ordinarie pris. http://bybloom.com/sv/52/smink#filter={11:[6950],17:[5680]}&page=1



Kanske blir något klick snart :)

skriven

Kommentera inlägget här :