Min vårstil

Jag har blivit utmanad av Emma att lista min stil i vår! Och listor är ju en favorit so of course I'm in! :) Passa på att spana in hennes blogg också om ni inte redan gjort det! :)


Din stil i en mening? Välklädd, moderiktig och kvalitetsmedveten.
Stilförebild? Oj, många och ingen speciell! Men Olivia Palermo, Poppy Delevingne, Miranda Kerr & Rosie Huntington-Whiteley är alltid välklätt moderiktiga ;)


Olivia, Miranda, Poppy & Rosie.

Vad inspireras du av i vår? 3.1 Phillip Lim, Céline, Gucci & D&G bland många andra - oftast har en kollektion alltid något spännande oavsett designer.
Favoritdesigners/favoritmärken? Louboutin, Balenciaga, Chanel, Gucci, YSL - over time. 
Vad tror du på inför våren? Jag vill ha heels med smala remmar, skinny vita jeans, en ärmlös pastellig skjorta, kavaj utan slag och någonting i silver.  



Det bästa basplagget i vår?
Den transparenta skjortan i valfri färg.
Färger i vår? Pasteller som mint, persika, gult & aqua kombinerat med vitt, nude och svart. Jag kommer varva pastellerna med skarpa färger som orange, cerise, blått & grönt. Och glöm inte mönstrat! D&G's mönster får gärna hänga i min garderob.
Idealoutfits i vår?
1. Vita skinny jeans, transparent mintgrön skjorta och kilklackar från Louboutin.
2. Slitna skinny jeans m. jeansskjorta eller slapp T-shirt till strap-sandaler eller Lanvin-flats. 
3. Skinnbyxor, ärmlös skjorta i knalligt orange, kavaj utan slag och klackar med smala remmar.
Skor eller väskor? Både och! De två kategorierna jag lägger mest pengar på.
Do's and dont's? Do what's flattering for your figure (not just following trends) and don't use a one-piece - it does absolutely nothing for you except giving you a sacky butt!
Ditt senaste köp?  Ett klick på N-A-P tidigare idag...
Fyra saker på vårens önskelista? Solglasögon Dior Bon Voyage, emerald green dress J. Lindeberg, YSL-ring och en väska i färg; Céline, Balenciaga eller Proenza Schouler gör fina.



Nu utmanar jag Emma, Elin, Celina, Natalie och Kristin (du har ingen blogg vad jag vet, men är flitig att kommentera och kommer alltid med bra tips - vore kul att höra din lista! Du kan väl skriva den bland kommentarerna? :)

Kommentarer :

#1: inspireme ❀

Svar: Tack sötis! :)



Åh vilken härlig lista, och älskar pastellerna!

skriven
#2: Kristin

Vad söt du är :) Nej, jag har faktiskt ingen blogg.



Men här är mitt bidrag :)



Din stil i en mening? Proper, klassisk med någon twist ;)



Stilförebild? Olivia Palermo



Favoritdesigners/favoritmärken? Helt omöjligt att säga :) Jag är periodare och snöar in på mig saker i perioder. Just nu har jag insett hur mycket snyggt Tory Burch gör förrutom skor.(till helt överkombara priser dessutom!)



Vad tror du på inför våren? Ljust och fräscht! Krispigt vitt, starka kontraster, välmålade naglar i korall eller ljusrosa, fräscha lägglgans/läppstift och neutrala ögon.



Det bästa basplagget i vår? Alltid vita välskräddade blusar i olika kombos.



Färger i vår? Vitt och olika cremetoner i kombo samt starka färgklickar som orange och kornblått



Idealoutfits i vår?

1. Vardag: Svarta skinnyjeans, svarta ballerina, vit välskräddad blus, beige kavaj och snygg fluffig scarf. Har en favvo med leopardmönster

2. Fest: Snygga semiblanka tights, höga peeptoe pumps, transparent blus och en snygg clutch

3. Helg: Mörkblåa bootcut-jeans, färgglada mockaskor på fötterna, skinnjacka och pilotisar på nästippen



Skor eller väskor? Väskor! ...även om det börjar konkurrera med skor :)



Do's and dont's? Do – klä dig efter situationen och anpassa modeller på kläderna efter din kroppstyp. Jag måste i jobbet klä mig propert och har gjort det till min stil. Det är inte bara skjorta och kostymbyxor som gäller. Det finns massa snyggt! Don’t – följ trender för slaviskt. Allt passar inte alla. Vårens trender med etniska mönster och allt för mycket transparent är helt opassande på mig. Klä sig opassande för ålder. Ju äldre man blir, desto mer bör man täcka.



Ditt senaste köp? En beige lite kavaj



Fyra saker på vårens önskelista? En beige lätt skinnjacka. Såg en fin quiltad på Topshop! CC Skye Bel air Bracelet, Rebecca Minkoffs Moonstruck bag i taupe. Skor från Tory Burch (både Aine flat sandals och Caroline Ballet flats!)



puuh. Årets längsta inlägg hahah

skriven
#3: Veronica

Kristin: Tack för inspirationen! :D

skriven
#4: Natalie.

Nu har jag svarat på din utmaning :) http://hakunamatata.blogg.se/2012/february/my-style-this-spring.html

skriven

Kommentera inlägget här :