Dubai - Part Two





En outfit från hotellrummet i mina nya ormskinnsbrallor.




Underbar middag på TEATRO.






På rooftop bar 43, där vi fick en rejäl skrattfest!









Supermysig restaurang med utsikt mot Burj Khalifa och deras fontänshow à la Bellagio, Las Vegas. Vi fick bordet längst ut och njöt av omgivningen!



 
På stranden på The Palms.


 
Cocktail och vin-lunch på Atlantis på The Palm. Sooo nice!



Pyntade granar - deluxe ;)






Offentliga toaletter har fått ett nytt ansikte.



Shoppingen var grym! Men trots Tax-free zonen var priserna som här hemma och i vissa butiker t.o.m. lite dyrare. Men sa jag grym?? ;)




Utanför Armani Hotel.




Åt den dyraste tornedos jag någonsin ätit i hela mitt liv på Buddha Bar, som för övrigt stod för en sjuhelsikes partystämning!

Fab vacation - och MIML fick höra "mmm, jag gillar Dubai, eller jag menar, jag gillar verkligen Dubai, på riktigt! Jag vill hit igen!" - säkert hundra gånger... ;) och det måste ju vara ett bra betyg... :)

Kommentarer :

#1: Mrs_A

Fina bilder :) Btw tack igen för tröjmåtten på Stella McCartney tröjan, den satt perfekt :)

skriven
#2: Elin Kling

Men underbara bilder!!!!

skriven
#3: Oskar

Dubai importerar 99% av allt som finns där.

Finns ungefär noll produktion förutom olja.

Alltså en plats som egentligen inte borde finnas.

Men ack så grym shoping...

skriven
#4: Veronica

Oskar: I motsats till flera andra Gulfstater grundar sig inte Dubais ekonomi på olja. Endast 3 % av ekonomin utgörs av oljeutvinning och naturgas. Dubai står för endast 2 % av Förenade arabemiratens gastillgångar och oljeutvinning, som idag utgör cirka 240 000 fat per dag, och väntas vara slut inom 20 år.

Dubais ekonomi drivs av handel, finansiella tjänster och turism. Handeln har en lång tradition i Dubai som viktig hamn för västliga producenter.



http://sv.wikipedia.org/wiki/Dubai



Du borde verkligen åka dit! :)



skriven

Kommentera inlägget här :