Proteinpasta

Som den stooooora pasta-lover jag är skulle jag aldrig överleva på en lowcarbdiet som LCHF och liknande - Italian food är bland det bästa jag vet och däribland pasta carbonara och pizza med parmaskinka, ruccola, pinjekärnor och parmesan - yum! Med det sagt kan jag heller inte motstå at prova när nya varianter av pasta dimper ner i hyllorna som innehåller mindre kolhydrater/vitt mjöl osv. Igår provade jag den här:



Riktigt imponerande innehåll med massor av protein! Och så lite som 8g kolhydrater per 100g (i vanlig pasta och faktiskt i fullkornspasta också, ligger det på ca 65-75g per 100g). En enorm förbättring med andra ord! Så hur smakar den då? Lite mer tuggmotstånd och känns strävare på tungan - annars ingen speciellt annorlunda smak mot vanlig pasta - dock skulle jag inte servera den som den är (serverade den i en pastasallad med sparris bl.a igår), men i en carbonara, bolognese eller annan pastarätt som lasagne är den ett utmärkt val! Priset blundade jag för, eftersom det var hutlöst mycket mer än för vanlig pasta, och eftersom jag blundade såg jag inte helt vad den kostade ;) men tror det var ca 35-40:- för en påse på 250g. Ska testa den med carbonara och ett glas rött nästa gång :)

Kommentera inlägget här :