Run like a pro

Spana in mina nya löparskor (och nya träningskläder) som jag fick i födelsedagspresent!




Ett par "riktiga" löparskor från Saucony som lämpar sig bra till de flesta underlag, som terrräng eller asfalt, skön dämpning ocg ger ett riktigt "driv" i löpsteget. Dessa passar bäst när det kommer till längre distanser dvs. runt milen och uppåt. Och ett par löp/gymskor från Nike Free Run+ 3 som jag kommer ha när jag springer intervaller på löpbandet, går på pass eller kör NTC/styrka. Dessa är såklart nättare och smidigare än Saucony men lämpar sig inte så bra för längre distanser eftersom det är lite för lite dämpning i dem, men helt klart de träningsskor som kommer få följa med mig i resväskan! :)




Idag drog jag en runda på 1.1 mil i mina Saucony och mina nya träningskläder från Nike - pepp, pepp! Tänk vad lite ny utrustning kan göra för motivationen? :)

Nu blir det en snabbdusch och sen en kvällstur till en kompis - älskar sommarkvällar - och speciellt idag när solen skiner och man faktiskt får ut något av kvällen också! :D

Kommentera inlägget här :