Läsarfråga!

Hej!

Jag hoppas verkligen att du skulle kunna svara på min fråga angående din bikini på mailen, jag vill nämligen beställa ett bikiniset ifrån deras hemsida (Victoria's Secret) och då står det att priset blir $43.50 och sen står det under Shipping & Handling $27.99 Sales Tax $0.00, sen totalt $71.49 så då undrar jag om $71.49 är allt jag behöver betala? Uppskattar verkligen svar.

Mvh Amanda!





Hej Amanda! :)

Tyvärr tillkommer moms (25%) och postens importdeklarationsavgift (som tidigare legat på 100:-) på $71,49. Dock slipper du förmodligen betala tullsatsen på 12% då ditt varuvärde inte överstiger 300SEK.


Detta kommer cirka bli din slutsumma:






Guiden för att räkna ut moms, tull osv. hittar du HÄR

Dessa tilläggsavgifter betalar du endera i förskott till fraktfirman - de kontaktar dig, eller så betalar du det på ditt uthämtningsställe.


Hoppas du blev lite klokare! :)


Kram,

Veronica

Kommentarer :

#1: jenlen

så bra sida att räkna ut, tack för tipset :) älskar den affären som en godisbutik för ögonen.

skriven
#2: Bella Davis - MODELL BLOGG

miranda är så snygg!

skriven
#3: Annika Soulcityguide

Jag handlar aldrig på amerikanska sidor, tycker helt enkelt inte att det är värt pengarna. Bättre om man har någon som kan skicka till en istället!



Sv: Ska bli spännande att checka in Marant-kopiorna när de kommer :)

skriven
#4: Veronica

Jenlen: Jag med! :)



Bella: Ja, visst är hon!! :)



Annika: Nej, det gäller att kolla upp slutsumman innan man beställer så man vet om det blir billigare eller inte...Annars finns ju P.O boxar om man inte känner någon :)

skriven

Kommentera inlägget här :