You make me blue



Jag gjorde en helomvändning och bestämde mig för en blå istället! Och jag är jättenöjd! Mycket finare än vad jag väntat mig - stenen är fantastisk!



Mersmak - verkligen! Kommer definitivt komplettera med fler färger!



Jag hade turen (ja, för det kändes som en lottdragning) att få rätt storlek på en gång! YSL storlekar är helt knas måste jag säga och size guiden hjälpte föga...storlekarna stämmer inte överens med "riktiga" US storlekar och inte helt med de svenska heller...det känns som om man har bjässefingrar ;)
Hursom beställde jag en size 7 (den nästa största (huh?) storleken) och jag VET att min ringstorlek på min ringfinger (där jag vill ha den) är 51 mm, så jag hoppas att det hjälper er som vill beställa och känner er osäkra på storleken (bara att mäta omkretsen runt fingret).



Nästa färg då? Turkos i sommar kanske?

Har ni ringar från YSL? Vilka färger har ni? 

Kommentarer :

#1: Sofia

Bra val av färg =)

skriven
#2: JETS

Så fin!! Och vilken tur att du fick rätt storlek! Det är just det där med storleken som gör att jag drar mig från att beställa en... Mytheresa har en (eller ja, den är slutsåld just nu) i silver/ljus turkos som jag är väldigt sugen på! :)

skriven
#3: Niki

vart beställde du ifrån? :D

skriven
#4: Veronica

Sofia: Tack! Ja den känns som om den passar till det mesta! :)



JETS: JA! Jag vet! Den från Mytheresa kollade jag också på, men slutsåld även då. Supersnygg! :) Som sagt så har är jag 51mm runt ringfigret och har en 7:a, kanske det hjälper att välja större eller mindre? :)



Niki: Den kommer från Net-a-porter.com

skriven
#5: Mrs_A

Ja visst är de små i storleken? Jag beställde i 8 och den sitter precis, på högerhanden (högerhanden är ju lite större än vänstra så på vänsterfingret sitter den löst)



Jag älskar min lilafärgade ring :)

skriven
#6: Veronica

Mrs_A: Ja verkligen - konstigt det där...jag menar tänk de som faktiskt har lite större fingrar och 8 inte passar och jag kan knappt tänka mig vilka barnhänder de har som har storlek 3 eller 4 ??

Kul du fick tag i rätt storlek iaf! :)



Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :