Jump into the jungle

När sommaren närmar sig och förhoppningsvis sol och värme, byter jag alltid ut min foundation mot en tinted moisturiser för en mer naturlig look och framförallt går det snabbare att applicera - semester ska vara just det - semester även från många lager med smink. Tidigare har jag använt mig av Nuxe och Laura Mercier's Tinted Moisturisers, men i år måste jag bara prova en BB Cream som asiaterna är så galna i! Kombinerar allt man vill ha i en liten tub - innehåller hög solskyddsfaktor, jämnar ut hudtonen, återfuktar, korrigerar mindre blemmor, ger lyster och kan även användas som bas under foundation om man så vill.



Det finns redan en hel del krämer ute på marknaden i Europa, både i budgetklasser och mer exklusiva varianter, och ännu fler lär det bli.

Jag har spanat in mig på Estée Lauder's, Dior's eller Chanel's (som faktiskt döpt sin till CC Cream istället för BB, haha) som jag tänkte spana in nästa vecka när det vankas Tax Free shopping igen.

Är det någon av er läsare som testa BB-krämerna? Vad tyckte ni och vilken kräm använde ni er av? Och om inte, kommer ni att testa? 
Skulle vara kul att höra vad ni tycker! :)


Kommentarer :

#1: Maria

Jag har hittat en fantastisk BB creme, Erborian heter märket. Verkar inte finnas i Sverige, jag hittade min på flygplatsen i Bryssel. Den innehåller ginseng och gör verkligen underverk. Spana in på deras hemsida.

skriven
#2: karin

Jag använder Estée Lauders "Day wear sheer tint release". Ger en fräsch ton av solbränna, spf 25 tror jag det är plus att den ger lite täckning. rekommenderas!

skriven

Kommentera inlägget här :