Läsarfråga!

Hej!

Jag läser din blogg dagligen och får massor av inspiration från dig!
Nu till min fråga, jag har tänkt att beställa en väska från mytheresa.com och undrar vad som är billigast, att beställa den till Norge eller Sverige?
Brukar beställa från shopbop och får oftast inte betala någon tull.
Hur är det med mytheresa.com?
Om jag väljer Norge som hemland på mytheresa.com är ju priserna lägre, är det pga att tullen inte är medräknad?

Vet att du har skrivit nåt inlägg om detta ämnet förut men hittade inte det när jag sökte i din blogg :(

Kram Linnea



Hej Linnea!

Tack, vad roligt! :D

Det är billigare att beställa väskan till Sverige! :)
Dels för att moms alltid kommer i tillägg , 25%, oavsett om du får betala tull eller ej, samt att frakten är dyrare till Norge (34 Euro) än Sverige (19 Euro) 
Importkalkulator för Norge hittar du HÄR

Ett exempel:

Balenciaga Giant City

Pris i Norge: 1049 Euro
Pris i Sverige: 1245 Euro



Sen brukar DHL även ta ut en avgift för pappersarbetet det innebär med import.

10234 NOK = ca 12750 SEK + eventuell avgift från DHL.

1245 Euro + 19 Euro (frakt) = ca 11850:- och ingen avgift.

Så jag skulle tippa på att det skulle bli drygt 1000:- dyrare att beställa till Norge, men om du vill vara säker på vad importkostnaderna är kan du kontakta tollvesenet HÄR så blir det inga överraskningar! Skillnaden varierar såklart med priset på väskan :)

Hoppas det hjälpte dig på traven och att du blir nöjd med din nya väskinvestering! :)

Kram!

/Veronica

Kommentarer :

#1: Ebba

Hej! Jag är sugen på att beställa en balenciaga giant 12 city från mytheresa. Priset är 1295€ men jag undrar vad det kostar när man beställer den till Sverige? Är det billigare att köpa den från Nathalie shutermans butik som ligger i Sverige i Stockholm för 13995kr. Vet du vilket som är billigast att köpa den i butik från Nathalie shuterman för ca 14000kr eller mytheresa? Tack på förhand! :)

skriven

Kommentera inlägget här :