Min gästbloggande grabb på äventyr!



Förra tisdagen var jag inbjuden på en sommarbuffé med vinprovning av vinet Ken Creek (som jag bloggat om tidigare, klicka HÄR för att komma dit). Tyvärr kunde jag inte gå själv, men skickade jag A och hans kompis istället! Han lovade att göra ett gästbloggsinlägg om den trevliga tillställningen... so here it is! :)



Vinprovning, grillbuffé och tillförordnad bloggare!


Först och främst måste jag inleda med att tacka för att jag fått chansen att skriva ett inlägg på denna Blogg trots mina bristande författaregenskaper, och dels ska jag mycket kortfattat berätta vem jag är.

Ni som läst bloggen frekvent har kanske uppmärksammat att personen A florerat med jämna mellanrum på bloggen, det är alltså jag. Det är egentligen inget mer att säga om det än att jag tisdagen 24 mars fick privilegiet att överta en av Veronicas inbjudningar som hon förskansat sig över i denna populära och välbesökta blogg. Denna gången var det en inbjudan av det svenska bolaget Arcus AB som är ett dotterbolag till Arcus AS som är litet förenklat en motsvarighet till svenska Vin & Sprit  som bjöd till vinprovning av det lovordade nya mirakel vinet Ken Creek som Veronica tidigare behandlat i bloggen (se tidigare inlägg).

Vinprovningen och den tillhörande grillbuffén hölls på det anrika Djurgårdsbrunns värdhus på Bockholmen. Denna krog ligger en bit utanför city och är därför omgärdad av vacker natur och pittoreska byggnader alltså ett perfekt ställe att avnjuta en glas vin eller en kall öl en varm sommarkväll.

Vi fick däremot vänta på vårens intåg och serverades mat och dryck inomhus.

Det var hur som helst ett mycket välkommet inslag i min polisära vardag.

Det vi allesammans hade samlats för var att avnjuta och lära känna vinet Ken Creek lite bättre och fick därför lyssna på Richard Tellström som var PhD från Grythytte-Akademin som föreläste om nutidens matvanor samt förklarde hur utvecklingen skett över i tidsrymd på ca 30 år. Efter den otroligt lärorika föreläsningen som var berättad med humor och engagemang var det dags för Hélène R. Westelius som är utbildad matkonstruktör och sommelier att berätta om vinet Ken Creek. Hon började att berätta om vad som gjorde det här vinet så speciellt och förklarade skillnaderna mellan ett "vanligt" vin och Ken Creek där de tagit bort histamin och tannin(garvsyror) för att motverka att känsliga personer att de får de vanliga vin symptomen såsom varma öron,blossande kinder och huvudvärk i samband med inmundigandet av vin. Hon passade även på att slå hål på myten om att man inte blir bakfull av vinet ,för det blir man(även om effekten iallafall enligt mig reduceras kraftigt). Likt en traditionell vinprovning fick vi även ta del av tips och  information huruvida vinet skall avnjutas och kombineras.


Avslutningsvis måste jag själv ta tillfället till akt att ha ett utlåtande om Ken Creek varpå det lyder:


"Ett bra vin utan att det är en smaksensation som passar bra att dricka till lite kryddigare mat likaså som det är gott att bara avnjuta en sommakväll med vännerna" Ett mycket bra köp för er som tycker att funktionen skall finnas utan bekostnad på smaken!

Från och med 23 mars så kan ni köpa det nyrevolutionerande  australiensiska vinet på systembolaget för 84 kr art:74784.


/ A

Kommentarer :

#1: Jenny

Ja det va roligt att få ett sånt paket att hämta på posten :) Alltid roligt med överraskningar! Speciellt när man kan glädja andra med det också..



Va roligt för din pojkvän att ha gått på detta, bra skrivet & det verkade som det va mkt intressant :)



GÖr du idag då? Har ni bra väder i norge? Här är det varmt men ingen sol än så länge, den vill inte riktigt komma fram än :/



Kramar

skriven
#2: Lina

Det där vinet ska väl vara jätte bra också för dom som får ont i huvudet av rödvin :)

skriven
#3: Lina

Det där vinet ska väl vara jätte bra också för dom som får ont i huvudet av rödvin :)

skriven
#4: Lina

Kan du rekommenderar någon av juicerna?

skriven
#5: anna - live my life.

Ska kika efter dom :)

Kram!

skriven
#6: LENA

de är skit goda! ;) tack desamma! kram

skriven
#7: Olessia

tack :P hittade inte så mkt :(

skriven
#8: sandra

sv; det förstår jag, det är riktigt snyggt :)

skriven
#9: anna

sv: ja håret ser så himla fräsht ut då :D

skriven
#10: A -*

jaa det är as kul :D

älsakr horoskop haha :D



vad är du för tecekn :)?

skriven
#11: Veronica

Haha helt sant tänkande:) Vår måndag var extra tråkig pga sjukdommar. Annars brukar det vara mer positivit. Så underbart väder och man kan inte ta del av det. Men nu är det tisdag och i morgon onsdag;)Haha:) Ha en underbar dag tjejen :)

skriven
#12: THE TRUTH ABOUT TEREZE

Jag har börjat med Bloppis i bloggen och säljer nu en lila satinjacka från Replay! Ta en titt vetja.



http://tekirch.blogg.se/2009/march/bloppis-satinjacka-fran-replay.html#comment

skriven
#13: Alshammar - Style As Lifestyle

vad kul!

sv: tack så mycket<3

skriven
#14: isabell

sv: ja eller hur :)

skriven
#15: Evelina

Haha, kul med gästbloggare ;p

skriven
#16: Elina

Schysst schysst!

skriven
#17: Mie

Så morsomt at kjæresten gjesteblogger :D

skriven

Kommentera inlägget här :